طراحی و چاپ جعبه همبرگر
در طراحی و چاپ جعبه همبرگر باید استاندارد های قابل توجهی را رعایت نمود و این امر در ارائه خدمات شما به مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت است، که تیم طراحی سام گرافیک با بیش از 20 سال سابقه و تجربه در صنعت چاپ، این نکات را به نحو احسن برای حفظ کیفیت و ماندگاری مطلوب محصول شما رعایت می نماید.
برای طراحی و چاپ جعبه همبرگر در سراسر ایران و جهان، باید استاندارد های قابل توجهی را رعایت نمود و این امر در ارائه خدمات شما به مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت است، که تیم طراحی سام گرافیک با بیش از 17 سال سابقه و تجربه در صنعت طراحی و چاپ | و صنعت بسته بندی، این نکات را به نحو احسن برای حفظ کیفیت طرح جعبه همبرگر و همچنین ماندگاری مطلوب محصول شما رعایت می نماید.
- پادکست طراحی و چاپ جعبه همبرگر
- درباره تولید جعبه همبرگر بیشتر بدانیم
- عوامل مهم در طراحی جعبه همبرگر چیست؟
- نکات مهم و کلیدی در طراحی جعبه همبرگر !
- آیا ترکیب رنگ در طراحی جعبه همبرگر اهمیت دارد؟
- اهمیت برند سازی در طراحی جعبه همبرگر چیست؟
- قوانین و ظوابط بسته بندی در طراحی جعبه همبرگر
- استانداردهای بین المللی در طراحی بسته بندی و طراحی جعبه همبرگر
- نکات مهم در چاپ جعبه همبرگر چیست؟
- عوامل تاثیر گذار در سلامت همبرگر یا بسته بندی همبرگر !
- نکات مهم بسته بندی در قیمت جعبه همبرگر
- مشاهده سایر نمونه کارها
نکات مهم در اصول طراحی و چاپ جعبه همبرگر و بسته بندی مواد غذایی که باید بدانید!
رعایت اصول طراحی و چاپ جعبه همبرگر و صنایع وابسته همچون جعبه فست فود، پاکت ساندویچ، جعبه مرغ بریان، جعبه سوخاری، جعبه سیب زمینی و بسته بندی مواد غذایی، از مهم ترین عوامل تاثیر گذار برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش محصولات تولید کنندگان در طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی و مواد غذایی می باشد.
آموختن اصول طراحی و چاپ جعبه صرفا برای محافظت از مواد غذایی نبوده بلکه رعایت این نکات در بازاریابی، صادرات و فروش محصولات داخل بسته بندی نقش بسزایی خواهد داشت. از این رو تمام کارخانجات تولید محصولات صنعتی، آرایشی، بهداشتی و همچنین مواد غذایی اهمیت ویژه ای برای طراحی و چاپ قایل هستند و حتی بخشی از سازمان خود را مجهز به واحد طراحی نموده اند.
نباید فراموش کنید که شرکت های طراحی و خدمات دهنده در صنعت چاپ و بسته بندی، ارتباط بسیار تنگاتنگی با واحدهای تولیدی و کارخانجات دارند، تا این امر موجب هماهنگی بیشتر بین طراحی و بسته بندی محصولات با سلیقه مشتریان و مصرف کنندگان بازار هدف شود.
همچنین رعایت اصول طراحی و چاپ جعبه، بر اساس تحقیقات گسترده در زمینه بازاریابی مدرن ( دیجیتال مارکتینک ) اهمیت بسیاری دارد که این موضوع باعث جلب توجه و رضایت مشتریان و ترقیب آنها برای خرید محصول به واسطه بسته بندی مواد غذایی شده و استفاده از تکنیک های مهم اصول طراحی و چاپ جعبه، در اطلاع رسانی و انتقال پیام تبلیغاتی در برند سازی و افزایش نرخ فروش محصولات بسیار تاثیرگذار است.
پادکست طراحی و چاپ جعبه همبرگر(ِPackaging Design)
عوامل مهمی که در طراحی بسته بندی باید رعایت شود را می دانید؟
سفارش طراحی جعبه یا بسته بندی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
مهران اسماعیلی کارشناس ارشد و مشاور تبلیغاتی هلدینگ | آژانس تبلیغاتی سام گرافیک در این پادکست روند اجرای طراحی و چاپ جعبه را برای شما بازگو میکند.
در این پادکست ، به اهمیت طراحی بسته بندی، به عنوان مهم ترین عامل افزایش فروش و همچنین مطرح شدن کالای شما در بازار هدف، پرداخته ایم. برای استفاده از سایر مقالات صوتی می توانید اینجا کلیک کنید و از صدای کارشناسان ما برای افزایش اطلاعات خودتان بهره مند شوید.

درباره تولید جعبه همبرگر بیشتر بدانیم
فراموش نکنید که طراحی، چاپ و حتی مدل تیغ برش (دای کات) می تواند وجه تمایز شما و سایر برند رقیب باشد. اگر کمی در این مورد تحقیق نمایید، به سادگی متوجه خواهید شد که در اکثر رستوران های فست فود، برای ارائه همبرگر به مشتری از متریال های کم هزینه و معمولی مانند کاغذ خام استفاده می شود.
پس با ایجاد تفاوت عمده و استفاده از یک جعبه خاص و ویژه برای محصولتان، می توانید سهم بیشتری در جذب مشتریان جدید و همچنین حفظ ثبات در بازار هدف را داشته باشید. فراموش نکنید یکی از مهم ترین عوامل در جذب و رضایت مخاطب بوده و تنها طعم و مزه آن برای رضایت مشتری کافی نیست.



طراحی جعبه همبرگر / بسته بندی همبرگر!
عوامل مهم در طراحی جعبه همبرگر چیست؟
چندین نکته بسیار مهم که در طراحی جعبه همبرگر می بایست رعایت شود تا نتیجه نهایی به یک اثر مطلوب و خلاقانه تبدیل شود، مستلزم رعایت نکات تاثیر گذار در افزایش فروش همبرگر، به واسطه طراحی و چاپ جعبه همبرگر می باشد که در ذیل به آنها اشاره می نماییم :
- جذابیت و تفاوت در مدل جعبه همبرگر
- ایفای نقش برندینگ، و اهمیت برند سازی در طراحی و چاپ جعبه همبرگر
- بهداشت و سلامت محصول هنگام نگهداری همبرگر در بسته بندی یا جعبه
- درج اطلاعات مناسب نوشتاری روی جعبه همبرگر برای راهنمایی مصرف کننده
- رعایت رنگ بندی خلاقانه در بسته بندی همبرگر
- استفاده از متریال استاندارد و انتخاب مقوای مناسب برای جعبه همبرگر

نکات مهم و کلیدی در طراحی جعبه همبرگر !
در طراحی جعبه همبرگر، برای انتقال صحیح مطالب نوشتاری به مخاطب، مشتری یا مصرف کننده؛ باید سعی کنیم از فونتهای خوانا استفاده کنیم یعنی نه آنقدر ریز باشد که مشتریان از خواندن آن صرف نظر کنند و نه آنقدر بزرگ باشد که موجب عدم تناسب در چیدمان جعبه همبرگر شده و با ترکیب کلی طرح جهبه همبرگر شما ناسازگار باشد. علاوه بر آن، بهتر است برای شعار تبلیغاتی یا برند محصول محل مناسبی از بسته بندی همبرگر را انتخاب نمایید، تا در ذهن مصرف کنندگان ثبت شود.
آیا ترکیب رنگ در طراحی جعبه همبرگر اهمیت دارد؟
استفاده از ترکیب رنگ در طراحی جعبه همبرگر بسیار مهم می باشد، زیرا هم باعث تقویت طرح و جذابیت جعبه یا بسته بندی شما می شود، و هم یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت جعبه همبرگر بوده و در نظر داشته باشید بعنوان یکی از روش های افزایش نرخ فروش محصول به واسطه روانشناسی رنگ ها در طراحی جعبه همبرگر محسوب می شود.
انتخاب رنگ بندی متناسب با بودجه و با توجه به بازار هدف شما می تواند از تک رنگ الی چهار رنگ متغیر باشد، حتی شما می توانید از یک جعبه تک رنگ همراه با خدمات تکمیلی چاپ مانند طلاکوب، نقره کوب، سلفون های فانتزی و خاص، ( UV ) یو وی موضعی یا برجسته و سایر خدمات تکمیلی پس از چاپ در طراحی و چاپ جعبه همبرگر یا بسته بندی همبرگر خود استفاده نمایید.
اهمیت برند سازی در طراحی جعبه همبرگر چیست؟
به عنوان مهم ترین موضوع برای برند سازی در طراحی جعبه همبرگر، ابتدا شناخت سلیقه جامعه را نباید نادیده گرفت، پس اگر به دنبال افزایش فروش محصول خود هستید، توجه داشته باشید که انتخاب جعبه آماده همبرگر نه تنها مورد مناسبی برای جذب مخاطب نیست، بلکه همین موضوع ممکن است حتی کیفیت مطلوب محصول شما را خدشه دار کند.
معمولا برای برند سازی در طراحی و چاپ جعبه همبرگر، بهترین گزینه انتخاب طرح گرافیکی خلاقانه می باشد و این موضوع باید همراه با انتقال یک پیام مناسب به مخاطب بوده تا باعث ایجاد ارتباط دوطرفه بین فروشنده و خریدار گردد.
قوانین و ظوابط بسته بندی در طراحی جعبه همبرگر
اهمیت قوانین در طراحی جعبه همبرگر، زمانی آغاز شد که با روند رو به رشد تعداد واحدهاي توليدی صنايع غذايی و آشاميدنی، بخصوص در مقوله فست فود ( قوانین و ظوابط بسته بندی جعبه همبرگر ) و ايجاد تغييرات در تكنولوژی، تنوع و گوناگونی محصولات توليدی سبب گرديد تا اداره كل نظارت بر مواد غذايی، اقدام به تدوين قوانین و ضوابط جديد متناسب با علم روز صنعت غذا و صنایع وابسته بخصوص صنعت چاپ و بسته بندی نمايد.
تدوين ضوابط مذكور برای طراحی تمام بسته بندی ها و بخصوص جعبه همبرگر، شامل حداقل ضوابط تاسيس و بهره برداري كارخانجات مختلف غذايی، تا سال 1384 هجری شمسی ادامه یافت، وليكن از تير ماه سال 1385 سیاست تدوین ظوابط تغییر کرد و مقرر گردید، ضوابط فني و بهداشتي براي تاسيس و بهره برداری واحدهاي توليد و بسته بندی مواد غذايی بصورت ضابطه ای كلی تدوين شده و ساير موارد از جمله تجهيزات خط توليد و ضوابط بهداشتي اختصاصي براي توليد هر محصول درضوابط جداگانه ای مختص به هر محصول تدوين و به تصويب برسد.
فرآورده های غذايي، منجمله فست فود و همبرگر بايد دارای مجوزهای معتبر بهداشتی از وزارت بهداشت (پروانه ساخت و يا پروانه بهداشتي ورود) بوده و تحت شرایط خاص كنترل شده بهداشتی با شناسنامه به كارخانه بسته بندی كننده وارد شود.
برای هر کدام از نیازهایی که صنعت بسته بندی مواد غذایی به آن احتیاج پیدا میکند، دستگاه و ماشینآلات یا یک فنآوری در نظر گرفته شده است. هر کدام از انواع مواد غذایی، ویژگی منحصر به فرد خودش را دارد که در نتیجه نیاز به طراحی بسته بندی خاصی هم پیدا میکند که بتواند تمام مشخصههای یک بسته بندی استاندارد را نیز داشته باشد.
برای آشنایی بیشتر در این باره مقاله : اصول طراحی، چاپ و بسته بندی را مطاله نمایید.



استانداردهای بین المللی در طراحی بسته بندی و طراحی جعبه همبرگر
برخی از مقیاس های لازم برای برآورده شدن استاندارد های طراحی بسته بندی و طراحی جعبه همبرگر در مجامع بین المللی عبارتند از:
- وجود لایه ای از سلفن یا پلی اتیلن به عنوان جذب کننده اکسیژن بابت کند شدن فرآیند امسیده شدن چربی ها در برخی از محصولات که دارای درصدی از چربی می باشند.
- از آنجایی که هریک از مواد غذایی دارای فعالیت های شیمیایی متفاوتی هستند، وجود منقسم خوراکی و بهداشتی که می تواند از جنس ورق کاغذی بهداشتی و یا لایه های سلفن قابل استفاده در بسته بندی و یا صنعت جعبه سازی باشند؛ بسیار اهمیت دارد تا به عنوان عایق جداکننده محصولات باعث به تعویق افتادن روند انتقال رطوبت محصولات داخل بسته بندی به یکدیگر شوند.
- وجود لایه های محافظتی با توانایی جذب دی اکسید کربن ( Co2 ) برای دفع بوی نامطبوع از داخل یسته و یا بالعکس.
- وجود لایه های حساس به مایکروویو که در صورت تغییر و افزایش دمای محیط منبسط شده و باعث ایجاد حرارت داخل بسته بندی همبرگر می شود. ( از این مورد برای بسته بندی مواد غذایی همچون جعبه همبرگر، جعبه سیب زمینی سرخ شده، جعبه سیب زمینی نیمه آماده، و ... می باشد که در صورت استفاده از این لایه های نماد آن حتما می بایت روی جعبه یا بسته بندی طراحی و چاپ شود. )
- لایه های بهداشتی برای جذب بخار آب درون بسته بندی و انتقال آن به خارج از جعبه یا بسته بندی.
رعایت استانداردهای نه گانه بسته بندی ( 9 گانه ) در طراحی جعبه همبرگر
- نام برند
- درج شماره پروانه بهره برداری
- شماره سریال ساخت محصول
- مواد اولیه به کار رفته در محصول
- تاریخ تولید و انقضا
- تعداد محصول موجود در بسته بندی همبرگر
- دستورالعمل شیوه مصرف
- دستورالعمل شرایط نگهداری محصول در بسته بندی
- قیمت تمام شده محصول برای مصرف کننده
معایب استفاده از جعبه آماده همبرگر !
برای بیان برخی از معایب جعبه آماده همبرگر، باید اشاره داشت که با توجه به تولید انبوه این نوع از جعبه همبرگر، بهداشتی بودن این محصول برای استفاده مصرف کننده بسیار اهمیت دارد.
در تولید جعبه آماده همبرگر ماشین آلات صنعتی می بایست و ایزوله بوده و با بهره برداری از بهداشتی ترین محیط اقدام به تولید این نوع بسته بندی همبرگر نمود، و می بایست توجه داشت تولید جعبه های همبرگر آماده باید بدون دخالت دست و کاملا مکانیکی باشد و نکته بسیار مهم این است که تجهیزات ممهور به مهر وزارت بهداشت باشند.
رعایت تمامی مطالب فوق در تولید جعبه همبرگر آماده امری بسیار دشوار و پر هزینه می باشد، زیرا حتی پس از تولید این نوع جعبه، شرایط نگهداری آن هم باید کاملا بهداشتی باشد که با توجه به امکانات موجود در کارگاه های تولیدی متاسفانه این مسئله در اکثر اماکن تولیدی رعایت نمی شود.
فراموش نکنید که بسته بندی همبرگر، نشان دهمده اهمیت شما به محصول است. در تولید انبوه جعبه همبرگر آماده، شما در انتخاب مهم ترین عامل، یعنی طرح گرافیکی و مدل جعبه همبرگر، دای کات ( خط برش ) حق انتخاب زیادی ندارد و قطعا در معرفی برند خودتان ممکن است دچار مشکل شوید.
فواید استفاده از جعبه آماده همبرگر !
اصلی ترین عاملی که باعث استفاده از جعبه آماده همبرگر برای تولید کنندگان می شود، عدم توانایی تامین بودجه مکفی برای چاپ حداقل تعداد تیراژ چاپ، یعنی 1000 عدد جعبه همبرگر می باشد.
از دیگر دلایل استفاده از جعبه آماده همبرگر، باید به موضوع کسب و کارهای نوپا و تازه تاسیس اشاره داشت. اگر نسبت به تداوم کسب و کارتان اطمینان کامل نداشته باشید، می توانید از این طریق نیاز به بسته بندی خود را با حداقل هزینه رفع نمایید، ولی باز هم همین موضوع دچار ایجاد لطمه به کسب و کار شما خواهد شد زیرا انتقال پیام مناسب و حتی کیفیت جعبه آماده هبرگر برای راه اندازی و معرفی شما در بازار هدف دستخوش تغییرات اساسی شده که پیش تر به آن موضع پرداختیم.
چاپ جعبه همبرگر
نکات مهم در چاپ جعبه همبرگر چیست؟
نکته بسیار مهم در چاپ جعبه همبرگر، استفاده از مقوای ایندربرد و پشت طوسی (با در نظر داشتن حقوق سلامت و بهداشت مصرف کنندگان) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره چاپ جعبه همبرگر، شما می توانید از کارشناسان سام گرافیک مشاوره رایگان دریافت نمایید.
روش های مدیریت هزینه چاپ جعبه همبرگر چیست ؟
برای مدیریت هزینه در چاپ جعبه همبرگر، اگر طراح گرافیست شما از قدرت و خلاقیت بالا برخوردار باشد، میتواند بسته بندی همبرگر را به گونه ای طراحی و تولید کند که بتوانید برای مرغ سوخاری، سیب زمینی سرخ شده، و حتی همبرگر در سایز های مختلف استفاده نمایید.
بهترین جنس مقوا برای چاپ جعبه همبرگر چیست ؟
استفاده از مقوا برای چاپ جعبه همبرگر ، یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت جعبه و بسته بندی می باشد. رایج ترین جنس مقوا برای چاپ جعبه همبرگر استفاده از مقواهای های پشت طوسی و مقوای ایندربرد با گرماژهای متفاوت می باشد.
تعیین نوع گرماژ مقوا یک موضوع بسیار پر اهمیت است زیرا همین موضوع ارتباط مستقیم با قیمت جعبه همبرگر خواهد داشت. معمولا متناسب با وزن محصول می توان از حداقل گرماژ، یعنی مقوای 230 گرم الی مقوای 500 گرم استفاده نمود.
جنس مقوا ها به صورت کلی از چهار دسته به شرح ذیل می باشند:
ردیف | جنس مقوا | نام انگلیسی مقوا | گرماژ وزن مقوا ( gram ) |
---|---|---|---|
1 | مقوای پشت طوسی | Grey back cardboard | 230 – 250 – 280 – 300 – 350 – 400 – 500 |
2 | مقوای پشت سفید | White back cardboard | 230 – 250 – 280 – 300 – 350 – 400 – 500 |
3 | مقوای اینوربرد ( ایندربرد ) | Ivory cardboard | 250 – 275 – 300 – 350 – 400 |
4 | مقوای گلاسه | Two face glossy cardboard | 200 – 250 - 300 |

برای آشنایی بیشتر در این باره، مقاله : شناخت انواع جعبه همبرگر و مدل های بسته بندی همبرگر را مطاله نمایید.
عوامل تاثیر گذار در سلامت همبرگر یا بسته بندی همبرگر !
برای حفظ سلامت همبرگر یا بسته بندی همبرگر، در نظر داشته باشید اگر برای تحویل سفارش گرم به مشتری از جعبه همبرگر استفاده می نمایید نباید از ظروف پلاستیک یا آلومنیومی استفاده کرد، زیرا رطوبت و گرما پس از طبخ باعث تعریق و خمیر شدن نان همبرگر می شود و استفاده از متریال مقوا بهترین گزینه است که بخار ناشی از پخت همبرگر را جذب کرده تا موجب حفظ کیفیت ماندگاری و سلامت محصول شما در جعبه همبرگر شود.
برای رعایت بهداشت و همچنین حفظ گرمای محصول شما، فراموش نکنید می توانید در جعبه همبرگر یا بسته بندی همبرگر از یک لایه سلفن یا پلی اتیلن جهت محافظت بسته بندی در برابر روغن و رطوبت استفاده کرد.
نکات مهم بسته بندی در قیمت جعبه همبرگر
عوامل موثر در تعیین قیمت جعبه همبرگر، به چند موضوع بستگی دارد :
- محاسبه هزینه طراحی
- انتخاب تعداد رنگ برای چاپ جعبه
- تعداد تیراژ سفارش جعبه
- انتخاب جنس مقوا
- انتخاب سایز مقوا (استاندارد های رایج 100 * 70 - 60 * 90 سانتی متر)
- انتخاب گرماژ مقوای مصرفی
- برآورد هزینه های خدمات تکمیلی پس از چاپ ( سلفون – UV – طلاکوب – نقره کوب و ... )

برای آشنایی بیشتر در این باره، مقاله :عوامل موثر در محاسبه قیمت جعبه و بسته بندی را مطاله نمایید.
کلام پایانی
در نهایت توجه داشته باشید، عدم استفاده از بسته بندی مناسب می تواند باعث نارضایتی مشتریان و در نتیجه افت فروش شود به همین علت همواره در صنایع غذایی ، بسته بندی مناسب و جذاب همبرگر ، از مهمترین فاکتورهای افزایش نرخ فروش این محصول می باشد.
هم اکنون می توانید روی یکی از گزینه های زیر کلیک کنید تا سایر نمونه کارهای سام گرافیک را مشاهده نمایید